- Startpagina
- NL
- Toepassingen
- Retail
Een extra paar ogen in uw winkel geeft u meer kennis over uw winkel. Dan kunt u denken aan beveiliging in uw winkel, maar ook aan informatie over welke klant uw winkel bezoekt op welk moment of hoe lang uw wachtrij bij de kassa is.
Is uw winkel goed beveiligd?

Door camerabewaking te installeren helpt u schade en winkeldiefstal voorkomen. Om uw bedrijf zo goed mogelijk te beveiligen is het belangrijk dat camera's op strategische plekken worden ingezet, bijvoorbeeld bij de hoofdingang of de uitgang.
Het aantal winkeldiefstallen neemt jaarlijks toe. Aan preventie geven winkeliers ieder jaar miljoenen euro's uit. Steeds meer bedrijven stappen over van analoge naar digitale camerabewaking. Niet alleen is de preventieve werking groter, maar het levert ook juridisch beter bruikbare beelden van incidenten op. Bovendien zijn die beelden eenvoudiger terug te zoeken. De bedrijven die IP-camerabewaking hebben geïnstalleerd melden zonder uitzondering een afname van schadegevallen door winkeldiefstal en fraude.
Wij bieden een ruime keuze aan camera’s om adequaat toezicht te houden. Zo beschikt ons aanbod over diverse camera's voor binnen of buiten, met of zonder infrarood, vast of beweegbaar.
Ook kunt u op meerdere locaties de beelden bekijken of de beelden opnemen. Er zijn verschillende extra mogelijkheden met de oplossingen binnen ons aanbod.

Heeft u volledige controle over de kassa?
Interne derving worden voornamelijk veroorzaakt door manipulatie van het POS (Point of Sales) systeem. Wanneer u uw IP video-netwerk integreert met uw POS-systeem kunt u gemakkelijk verdachte of niet gangbare transacties identificeren.
Met een koppeling tussen een IP videonetwerk en uw POS-systeem kunt u veel tijd en geld besparen. U hoeft dan niet urenlang videobeelden te analyseren. Dit systeem voorziet u van gedetailleerde uitzonderingsrapporten, waarbij elke transactie is gekoppeld aan bijbehorende videobeelden van hoge kwaliteit. Hierdoor kunt u gemeenschappelijke fouten, misverstanden en innovatieve manieren om het POS-systeem te manipuleren gemakkelijk en snel detecteren. Real-time en historische informatie is slechts een paar klikken weg, zodat er geen ruimte meer is voor verkeerde uitleg.
Weet u hoeveel klanten uw winkel vandaag bezocht hebben?

Tegenwoordig is toegang tot gedetailleerde, real-time inzichten over klantgedrag een belangrijk concurrentievoordeel binnen de retailmarkt. Mensen tellen op basis van video biedt retailers een manier om klantgegevens van een bepaalde locatie vast te leggen en te analyseren.
Verschillende oplossingen
Binnen de retail is er veel informatie over klanten te winnen. Met deze informatie is het mogelijk om de kennis en het inzicht van je personeel uit te breiden. Er zijn verschillende mogelijkheden om deze informatie te winnen. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld te weten te komen hoeveel mensen je winkel binnen komen of de hoeveelheid mensen die op een bepaald tijdstip in een rij staan te wachten. Wij hebben verschillende oplossingen om u hierbij te helpen.
Conversion rate

Conversion rate is de verhouding tussen getallen of transacties en de bezoekersaantallen. Het wordt beschouwd als één van de meest accurate indicatoren voor het meten van de prestaties in de detailhandel. Door voortdurend toezicht op de conversion rate te houden krijgen detailhandelaren cruciale informatie voor het optimaliseren van de winst.
Hoe lang wacht uw klant?
Voor u als retailer is het interessant om te weten op welke tijden er wachtrijen bij de kassa's zijn. Een klant die een product koopt, is immers eerder tevreden als hij snel en netjes wordt geholpen bij het afrekenen. Dit verhoogt de tevredenheid met uw bedrijf en verhoogt de loyaliteit.
Controle over wachttijden

Met behulp van een Qeue monitor kunt u de wachttijden beheren en zo de tevredenheid van uw klanten beïnvloeden. U kunt zien hoeveel klanten wachten en hoe lang de gemiddelde wachttijd is. Met deze gegevens kunt u de personeelsplanning optimaliseren, wachttijden verkorten en de klanttevredenheid verhogen.
Heatmap
U kunt interessegebieden definiëren en deze toepassen op andere delen van uw winkel. Gebruik bijvoorbeeld een hotspot om op elk gewenst moment gegevens te verzamelen over het geschatte aantal mensen in uw winkel. Deze informatie kan worden gebruikt om promoties te testen.